3 Kasım 2017 Cuma

Çok farklı bir deneyim bu

Malum ben bir gezi blogu değilim. Gittiğim yerlerin tanıtımı olsun, şurada şu yenir şurada şuraya gidilir şeklinde yazı yazacak potansiyeli kendimde gördüğüm söylenemez. Hani derler ya ilkler unutulmaz diye bu da onun gibi bir şey benim için. İlk defa gittiğim bir ülke, yeni insanlar, yeni yerler derken benim için kaldırım taşı bile çok güzeldi. Hava buz gibi olsa bile umursamadan gezinmek, çevrende konuşulan dilden bir şeyler anlamadığın halde içinde büyük bir heyecanla yürümek, kaldığın yerlerin nasıl yerler olduğunu bile aldırmadan yatıp kalkmak... Bu duyguların hepsi benim için o kadar yeni şeyler ki sürekli insanlara "gidin" demek istiyorum. Gidin yaşayın değil, sadece görün yeter. Zamanım yine çok azdı benim ve istediğim kadar gezememiş olsam da Münih, Prag, Viyana ve Budapeşte bu kısıtlı zamanım için az da olsa yetti denebilir. Avusturya ve Macaristan zaten önceki seneden bildiğim ama yine de tekrar gitmek istediğim yerlerdi. Diyorum ya ilkler unutulmaz diye o iki ülke aklımda çıkmıyor. Sanki oralara gitmeyeceksem gitmişim gibi hissetmiyorum. Oturduğumuz bir pubdaki ortam ve oradaki insanlarla sohbetimizi, trendeki çocuğu, sabah kahvaltıyı marketten aldığımız poğaçalarla yapıp sonrasında sokaktan aldığımız brezellerle bütün günü geçirmemiz. Bir Yahudi restoranına kendimizi atıp sıcak şarap ve hoş sohbet bir karşılama görmemiz sonrasında da langoş diye inanılmaz bir yiyecekle tanışmamız. Bir de şehrin hikayesini turla gidip bir rehberden dinlemektense yerli halktan dinlemek gibisi yok. Tabi anlaşabildiğimiz ölçüde çünkü ortak dil bile bazen yeterinde ortak olmayabiliyor. Ama yine de fiziksel olarak yorgunluktan ölsem bile zihinsel olarak inanılmaz bir haldeyim. Yeni gelmiş olmama rağmen yine ne zaman ve nereye giderim diye plan bile yapmaya başladım. Sürekli bu şekilde gezeceğim bir hayat inanılmaz olabilirdi. Öyle bir meslek var mı acaba? Bütün dünyayı, en küçük ülkelerin bile köy ve eyaletlerine gidip gezebileceğim? 

18 yorum:

  1. Ne kadar tatlı :) bende tatil zamanı gideceğim ülkelerin mutluluğunu hayal ediyorum . Giderin inşallahta gezerim tüm ülkeleri :)
    Turizm okuyanlar bile daha az geziyor
    En güzel meslek gezgin olmak
    Evliya çelebi misali :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yıllarca erteledim bu gezi işlerini, geçen sene bir çılgınlıkla açtım yolumu şimdi hiç boş geçmemeye çalışıyorum. Fırsatı bulayım tekrar gideyim derdindeyim ahahaha.
      Kesinlikle katılıyorum. Zorlukları vardır tamam ama yine de istiyorum :)

      Sil
  2. Görmek bile insana çok şey katıyor ve anılar unutulmaz oluyor, öyle bir meslek bulursan haber ver :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anıların değeri gerçekten başka. Tamam belki bir daha görmeyeceğim insanlar ya da muhabbetler ama asla unutmayacağım bir gerçek :) Öyle bir meslek bulayım buraları inletirim ben ahahahaha

      Sil
  3. Çok güzel bir duygu tatmışsınız ve bloğunuzda yansıtabiliyorsunuz. Biz de seyahat yaresulallah diyebilecek miyiz bakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım en yakın zamanda siz de bir yolunu bulup bir geziye çıkabilirsiniz. İnsanın buna gerçekten ihtiyacı var çünkü :)

      Sil
  4. Gitmek çok güzel. Farklı insanları ve kültürleri tanımak çok keyifli. Ama bence bunu meslek olarak yapmamak gerek. Malum iş oldu mu işin dinamikleri keyif almayı azaltabilir. En iyisi gezmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fütursuzca gezmek para kazandırabilse keşke. Aslında asıl istediğim öyle bir şey ama ne kadar birikim yapsam da Türk lirası ve euro/dolar farkı bitiriyor insanı :(

      Sil
  5. Eğer öyle bir yer var da söylemeyen varsa darılırım. Gezmek harika bir şey :). Darısı başıma :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bir fırsat bulursunuz en yakın zamanda. Beden istiyor böyle şeyleri :)

      Sil
  6. İtalya mı? Harika! Bol eğlenceli günler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok listeye henüz İtalya giremedi. Şimdilik Almanya, Çek Cumhuriyeti, Avusturya ve Macaristan'la idare ediyorum ahahaha. Umuyorum diğer birçok ülkeyi de ölmeden görebilirim :)

      Sil
  7. öyle bir meslek varsa bende istiyorum :D çok güzel olmuş ya okurken gülümsettin beni :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulalım öyle bir meslek Lady'm gezdikçe gezelim :D

      Sil
  8. ay en gelişmişi almanya mııııı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke daha uzun kalsaydım da hangisi daha gelişmiş net bir şekilde ortaya koyabilseydim be deep. Yalnız Türkiye'de doğup büyümüş biri olarak taş toprağı medeniyet kokuyor Almanya'nın ahahahahaha

      Sil
  9. Ben de her tatil sonrası aynı şeyleri hissediyorum.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene de giderim diye planlar yapıyordum ama gidemeyeceğim gibi görünüyor şuan. Keşke dolar ve euro derdimiz olmasaydı hiç :(

      Sil