25 Eylül 2015 Cuma

Mim: Zor sorular

Erkek arkadaşıyla tanışması, ilişkiye başlaması ve birlikte yaşadıkları anıları yazıp kitap okur gibi kendine bağlayan Sonsuza Dek Mutlu beni şurada mimledi. Kendisine buradan da tekrar çok teşekkür edip zor sorularıma başlıyorum.


1) Bu gece öleceğinizi bilseniz bazı insanlara bazı şeyleri söylememiş olmanın pişmanlığını hisseder misiniz? Peki neden söylemediniz?

Sanırım bu gece ölsem öyle bir sıkıntım olmayacakmış çünkü "keşke ...'ya şunu söyleseydim" dediğim bir şey bulamadım. Ama birine bir şeyi söylemediysem o şey ya karşımdaki üzülmesin diyedir -ki konu üzerine düşünüp en az üzecek şekilde dile getirmeye çalışırım- ya da utangaç olduğum anlardan birine denk gelmiştir onun da o anının geçmesi gerekiyor yoksa bazen parmaklarıma kadar kızarıyorum bazense sanki her gün yaptığım bir işi yapıyormuş gibi umursamaz oluyorum. Dengesizim biraz.

2) Günün birinde çocuğunuzun doğduğu hastanede bir yanlışlık yapıldığını ve çocukların karıştığını öğrenseniz, kendi çocuğunuzla sizin büyüttüğünüz çocuğu değiştirir misiniz?

Değiştirmem. Değiştiremem daha doğrusu, yıllarca kendi çocuğum sanıp büyüttüğüm, sevdiğim, ilgilendiğim bir çocuk o ne de olsa. Sırf kan bağım yok diye sanki bozuk mal gibi değişim mi yapacağım, olmaz öyle şey. O çocuğu da tanırım, yakın davranır, severim ama onun anca teyzesi gibi sevdiği biri olurum, kendi çocuğum yıllarca baktığım çocuk çünkü. He ama olur da çocuğum orada kötü muamele görüyorsa, mutlu değilse onu da yanıma almak isterim. Kardeş kardeş büyürler birlikte.

3) Hayalinizi süsleyen bir yerde bir hafta tam porsiyon, harika bir tatil için uçan bir kelebeği yakalayıp, ayaklarınız ve kanatlarını koparır mıydınız?

Ya aslında soruyu ilk okuduğumda "koparırım" dedim ama nereye koparıyorum, ben yağmurda topraktan çıkıp kaldırıma doluşan salyangozlar ezilip ölmesin diye tek tek toprağa geri koyuyorum. Kaldı ki bir kelebek yakalayacağım, o minicik bacaklarını tutup koparacağım sonra yetmeyecek kanatlarını koparacağım? Yapamam ben. Vicdanım el vermez yapmaya. 

4) Bir yemeğe davetlisiniz ve önünüze tanımadığınız bir yemek konuyor. Tuhaf haline ve pek iştah açıcı görünmemesine rağmen tadına bakar mısınız?

Yemeğin içeriğini öğrenmeden ağzıma bile sürmem. Kokusu kötü olmadığı sürece yiyebilirim herhangi bir şeyi ama içinde et olmadığından kesin emin olmam gerekiyor. Yoksa davetmiş misafirlikmiş yok yani o içerik bilinecek.

5) Sevdiğiniz biri için yalancı şahitlik yapar mıydınız? Örneğin bir yayaya çarptığında, direksiyonda dalga geçtiğine rağmen, çok dikkatli kullandığını söyler miydiniz? (anne, baba, eş, sevgili)

Bu tür konularda hep kaçan tarafı oynamışımdır. Yani şahitlik yapmam. Konu hakkında ne gerçeği söylerim ne de yalan söylerim, kaçarım bir köşeye beklerim kimseye bir şey söylemem. Öteki türlü o çarptığı kişinin durumu yüzünden ya da o yakınımın başı benim yüzümden yandığı için içim içimi yer bitirir.

6) Yetişme tarzınızda değişiklik yapma imkanınız olsa ne değiştirirdiniz?

Yani bence olmuşum ben, yetiştirebilmişler de bu soruyu anneme sormak lazım. Yok yani o kesin bir şeyler bulup söyler çünkü.

7) Eviniz ve içindeki eşyalarınız yanıyor. Ailenizi, kendinizi ve köpeğinizi kurtardıktan sonra bir kez daha içeri girme şansınız var. Ne kurtarırsınız?

Kedilerimin ikisi de çıktıysa çantamı ve taşınabilir hard diskimi alırım. Zaten aşağı yukarı aynı yerdeler, biri masanın üzerinde öteki masanın ilk çekmecesinde. Şanslıysam yani bilgisayarım topluysa onu da düşünebilirim ama muhtemelen o an yüzüne bakmam onun. Ama her şeyimin içinde yedeği olan hard diskimi kaybedersem muhtemelen depresyona girerim.

8) Yarın sabah başka birinin kimliğinde uyanma olasılığınız olsa, bunu değerlendirir miydiniz? Kimi seçerdiniz?

Zor oldu bu baya... Bu durum ölene kadar için mi geçerli yoksa geçici mi o kısım önemli. Geçiciyse birilerinin yerine kısa süreliğine geçebilirim. Bu kim olur emin değilim ama muhtemelen onun için derdi tasası olmayan birini seçerim. He eğer kalıcı bir şeyse yok ben böyle iyiyim 22 yıldır iyi idare ettim bir başkasının düzenine ayak uydurmakla uğraşılmaz.

6 yorum:

  1. Ya yaptim ya okudum soyle cevap veririm dedim ama ben sagitlik yaparim uyuz ve sidikli icin dedim diye hatirliyorum. O sira onlarin gotunu kurtarmak icin ben yaptim bile diyip tek vicdan azabi duymak icin duauncek vaktim olmaz ama kelebek oldurmek yakalamak benim icin imkansiz. Ben cok korkarim korkmasamda bizim ailede mi tek yoksa herkestemi bilmem kelebek kutsaldir. Yani babam sinegi oldurur ama kelebegi oldurmez. Eve girdiyse hep oldurmeden tutar disari salar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya aslında baya düşündüm o soruda ama karşı tarafı da düşünmeden edemedim. O an hatta "karşı tarafta bir zarar yoksa şahitlik yaparım ne olacak" dedim ama sonra ya ölüm ya da sakat kalma gibi bir durum varsa dedim kendime o durumda mümkün değil kurtulamam vicdan azabından.
      Bizde de kelebekler önemlidir ama ölüleri... Evde boyut boyut dayılarımın yurtdışından getirdiği dondurulmuş mu kurutulmuş mu neyse çerçeve içinde kelebeklerden var. Biz öldürmeyiz ama sergilemelik ölülerimiz var. Annemin favori duvar süsünü de ifşa etmiş oldum böylelikle.

      Sil
  2. Bende yaptım bu mini çok keyifliydi cevaplar değişik ve güzel Chacım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mim yapmak keyifli oluyor cidden bir de böyle ilginç sorular olunca daha eğlenceli :D
      Sen ne cevaplar verdin bakayım ben de hemen :D

      Sil
  3. kelebekli soru fazla piskopatça.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum. Bu soru kimin nasıl aklına geldi çok merak ediyorum

      Sil