21 Mart 2015 Cumartesi

Bugün adeta bir Monica'ydım!

Batu'nun yaşına ve cinsiyetine baktığınızda inanması güç olan düzenli hayatı 3 gün bende kalınca bana da bulaşmış gibi bir şey oldu. Çocuk istisnasız her gece 11de evdeki bütün ışıkları kapattırıp beni uyumaya zorladı yetmedi sabah ders olsun olmasın önemsemeden kendisi 7de kalkıp koşusunu yapıp eve geldiğinde beni uyandırdı ve sağlıklı kahvaltımızı ettirip evden çıkmamızı sağladı. Fazla kontrolcü olduğu gerçeğini bir kenara bırakırsak ileride Batu'yu çocuklarımın babası yapabilirim şeklinde bir düşünce bile geçti bir ara kafamdan. Neyse konu bu değildi...

Şekil 1.1
Bir hafta boyunca erken yatıp erken kalkınca kendimce bir düzene girdim ve hafta sonu olmasına rağmen bugün de 9da kalkıp kendime kahvaltı hazırladım. Daha sonra Batu'nun son kaldığı akşamın sabahında "e artık evi bir süpürürsün herhalde bak ben de ayak altında olmayacağım" dedi diye temizlik işine girişeyim dedim. Müziğimi açıp hem dans edip hem de evi silip süpürüyordum (Şekil 1.1). Kısaca her şey benim için oldukça doğal ve güzelken önce annem sonra abim, Batu sırayla aradılar. Annem ve abimin derdi açıktı YGS açıklanmış onun durumunu sordular neler yaptığımı falan her zamanki klasik sorular. -Bu arada beklediğimden düşük bir puan aldığım için biraz üzüldüğüm söylenebilir. Sanırım liseden bu yana sınav için çalışmamak pek iyi bir fikir değildi.- Kısaca onlara durumu açıklayıp "hayırlısı artık..."ı aldım. Batu'ysa ne yaptığımı merak ettiğinden aramış. Sanırım bizim gruba son olayı ve neden bende kaldığını anlatmış olacak ki telefonda arkadan "gelelim mi yanına" nidaları kopuyordu. Canlarım benim beni düşünüyor hepsi demek isterdim ama biliyorum benim ev onların kafada "ye, iç, yat" yerinden başka bir şey değil. Neyse işte Batu'ya evi temizlediğimi onların yanına gelemeyeceğimi söyleyip telefonu kapattım ama kapatmadan önce "üstünkörü yapma geçen holdeki halı kayınca altına dolan tozları gördüm bir de kedi mamalarını daha düzgün bir yere koy ağzı açık olunca çok koku yapıyor ve kitaplığındaki tozlar burnunu kaşındırmıyor mu?" dedi ve ben alnımda çıkmış damarımla gözüm atmaya başlamışken bütün sinirimle evi bal dök yala yaptım! 
Şekil 1.2
Hatta bir ara Şekil 1.2'dekine benzer şekilde elektrikli süpürgenin üzerini bile sildim. Kitaplığımı da beyefendinin istediği gibi boşaltıp her rafın ve kitabın tek tek tozunu alıp en son adadan çıkarken de oda parfümü sıktım. Mutfak ve banyo için çamaşır suyu bile kullandım hatta! Hem de çamaşır suyu kokusunun beni tıkamasına rağmen yaptım bunu. -Yazar bu olay sırasında Batu'yla evlenmekten de çocuklarının babası yapmaktan da vazgeçtiğini fark ediyor- Yağmur arada attırmasa cam bile silerdim de işte emeklerim sonradan boşa gidebilir korkusuyla yapmadım onu. Kısaca evin iç sınırlarında sanırım bir koltukları bir de halıları silmedim e onlar da kalsın değil mi ama. Batu buna da laf ederse veririm eline bezi ona sildiririm ne yapayım... Hoş tatmin olmazsa yapar ama benim yararıma olur o da.

Her şey bir kenara tamam ev çok güze kokuyor her yer pırıl pırıl ama belim, kolum, bacaklarım her yerim o kadar ağrıyor ki sıcak duş bile açamadı kaslarımı. Şuan iki adım atıp yatağa gitmek bile işkenceden farksız gibi geliyor. Sanırım koltukta uyuyacağım bu gece. 

12 yorum:

  1. Batu'ya bak sen.Her yere de dikkat etmiş.Ama bir şey diyim şu sabahları spor falan yapması hayalim.Seneye öyle şeyler yapmak istiyorum ama sanki uykum daha değerli gibi :)
    Hamarat kızım,kim tutar seni!!! evde kalmazsın.
    Ygs'den kim umduğunu almış ya?!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Batu'nun yaşam tarzına hayranım zaten. Çocuk her sabah koşusunu yapar, duşunu alır kahvaltıya oturur. Dersten sonra notlarını temize çeker, verilen görevi hemen yerine getirir, para hesabını da güzelce yapıp aynı şekilde arkadaşlarıyla dışarıda zaman geçirir derken tam ideal eş kendisi. Ama iyi sabır gerek ona ayak uydurmak için çünkü zorluyor buna :D
      Bir 4 sene önce aldığım puanlara bakıyorum bir de şimdikilere de... Baya kötü durumdayım ya :/ Neyse artık belki seneye yine girerim belki başka şekilde yön veririm kendime bilmiyorum

      Sil
  2. okurken güldüm yaaaa. :D hemde itiraf ediyorum çok güldüm. Batu çocuklarının babası olur mu bilmem ama çok iyi ev arkadaşı olur be. Kahvaltıyı hazırlar, temizliğe yardım eder. :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar düzenli olsun, iyi genleri alsın diye çocuk yaparım da yok ben Batu'yla bir ömür yaşayamam ya. Aslında o benimle yaşayamaz çünkü "onu yap, bunu yap, şu şu şekilde olsun, bunu niye böyle yapmadın" demeleriyle ben onu evden kovmadan o gider ahahahahah. Utanacağım tutmasa aslında kaldığı zaman bir şeyler yapardık beraber de muhtemelen o zaman daha bi hayattan bezdirirdi. Çocuk görse kesin "o giysi dolabının, çekmecelerin hali ne" diye araya sıkıştırırdı :D

      Sil
  3. Batu gibi bir ev arkadaşım var ve bir süreden sonra kendisini boğmanın yollarını arıyorum. Batugiller candır ama uzun vadede çıldırman garanti. :)

    Temizlik yapmayı hiç sevmiyorum. Hele toz almak diye bir eylem var, ondan nefret ediyorum.
    Sen ne güzel kendini kaptırıp, bütün evi ışıl ışıl yapmışsındır. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ben de kendimi Batu'yla uzun süre aynı evde düşünemiyorum kafayı yerim cidden :D

      Ben de pek sevmem temizliği aslında. Hani mümkün mertebe ertelerim ama çocuk bu kadar şikayet etmişken yapayım dedim sonra da zaten hırslandırdı :D Bakalım böylesi bir temizlik bir daha ne zaman görür bu ev :D

      Sil
  4. YGS çok hızlı açıklanmadı mı? :)

    Ben de beklerim Kafa'ya... İyi pazarlar... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok bence olması gereken sürede açıklandı. Benim ilk girdiğim sene o kadar uzun zaman beklemişlerdi ki birçok barajı bile geçemeyen dershaneye ve özel derslere para verip durmuşlardı. Yani zaman olarak bir düzeltme olmuş :D

      Sil
  5. Bu erkekler niye bizden daha titiz yaa..
    Kıskanıyom valla. Ben ayda yılda bir odamı temizliyorum o da tozların katman haline gelmesi sebebiyle.
    Ayy rezil ettim kendimi :D neyse ben gidiyim :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kütüphanemden çıkanı görseydin rezil olmak neymiş o zaman görürdün :D boyum kadar tozun içinde kaldım kitapların hepsini indirince :D
      Abim de öyle ama sırf anneme yaptırdığı için var ya yoksa kendisi yapacak olsa hayatta titiz olmaz. Batu da öyle, bak görmüş her yeri bana söyleyene kadar kalkıp yapsaydı ya biraz :P Benim evim onun evi değil mi sonuçta :P

      Sil
    2. Sen daha rezilsin yani :D püü sana :p
      Bencede kalkıp kendi yapmalıydı sana süprüz olurdu işte negzel :p

      Sil
    3. Kitaplar bu kadar toz çekmeseydi keşke :(
      Yatak odama girmediği sürece istediğini yapma özgürlüğü var çocuğun evde ama yapmıyor. Kaldı o kadar kedinin kumunu bile bir kere temizlemedi. Lafa gelince "onu yap, bunu yap" ama erkek değiller mi hepsi aynı :P

      Sil