18 Mart 2015 Çarşamba

Ama iyi görünüyorsun...

Son zamanlarda herkesten duyduğum bir cümle bu başlıktaki. Dışarıya kendimi tam göstermediğim, göstermeye gerek duymadığım için insanlar sinirlerimi yıpratmaya tam hız devam ediyorlar. Hayır illa açık açık suratım beş karış mı gezmem lazım ortalıkta ki insanlar daha fazla üzerime gelmesin. Kendi bölümümden bütün arkadaş grubum büyük bir stresin içinde şuan haklı olarak ama bazılarımız bunu açıkça belli ediyor bazılarımız ise daha ılımlı ve sakin hareket etmeye devam ediyor. Olması gereken bence ikinci durum çünkü küçük çocuk değiliz artık ve ilgiye alakaya bu denli ihtiyacımız yok. Ama bazı kişiler her türlü konudan yıpranmış olan sinirlerimi daha fazla hırpalıyor. 

Temel konuların zaten ailevi ve eğitim şeklinde olduğunu söylesem yeterli çünkü bu ikisinden daha büyük bir konu olamaz şu yaşımda bence. Küçük konulardan bahsedecek olursam da, en yakın arkadaşlarımdan biri yaşadığı belli başlı şeyler yüzünden (ki hepsini detaylarıyla ben de bilmem) sosyofobi. Ben farklı bir şehre geçince iyice eve kapanıp kendini hayattan soyutlamıştı ama son 1-1,5 senedir bu hastalığını biraz biraz yenmeye başladı yeni kişiler, insanların birçoğuna tekrar güvenme şansı falan vermeye başladı ama yaklaşık 3 haftadır (yani ben eve döndüğümden beri) yeni tanıştığı kişilerin onun hakkında yanlış yargılara kapıldığını fark ettim ama bunları benim düzeltmem onlara "a evet demek gerçekten öyle, yoksa kendi söylerdi"yi düşündürür ama arkadaşımla konuşmam da onun yine kendini soyutlamasına ve eve kapanmasına neden olur çünkü insanlar ve onların fikirleriyle uğraşamayacağını düşünüp kaçıyor. Evet bunu daha önce de yaşadık oradan biliyorum. Belki herkesi kendi haline bırakmalıyım onlar görüp düzelirler belki de el atmalıyım bilmiyorum ama onun yine eski haline gelmesi düşüncesi beni çok korkutuyor.

İki gün önce akşam evde yiyecek bulamadığım için ekmek almaya markete çıktım ve evim oldukça güvenilir bir semtte olmasına rağmen sarhoşun teki tarafından takip edildim. Yanıma yaklaşma anı bile kusmama yetecek kadar kötüydü. Hem korku hem de adamdan gelen yoğun alkol kokusu yüzünden nasıl kaçacağımı şaşırdım ve markete girdiğimde nasıl görünüyorsam kasadaki çocuk hemen yanıma gelip beni bir köşeye oturttu su falan getirdi. Biraz kendime geldikten sonra da beni evimin yakınına kadar bırakmak zorunda kaldı çünkü ben hayatımda ilk defa telefonumu yanıma almayı unutmuşum ve bizim çocuklardan herhangi birinin telefonunu ezbere bilmiyorum. Eve girdiğim gibi Batu'yu arayıp durumu anlattım o da aldı çantasını geldi, salonda koltukta yatıyor iki gecedir. Aslında iyi de oldu sayılır proje konusunda birbirimize biraz yardımda bulunduk sayılır ama yine de kendimi tam anlamıyla güvende hissetmiyorum. Evin iki aşağı sokağındaki karakola böyle bir şey yaşadığımı anlattım onlar da kontrol edeceklerini söyleyip beni geri yolladılar. O adam hala dışarıda değildir umuyorum çünkü Batu'nun bende daha fazla kalması sıkıntıya yol açacakmış gibi görünüyor. Öyle ki Batu'yla yalnız aynı otobüse binip inmemiz bile dedikodu sebebi olmaya başlamış gibi çünkü Batu'nun eski kız arkadaşı bugün kantinde "biliyordum" bakışları atıp resmen gözleriyle beni öldürdü. Batu'yla Emre yer değiştirsin şeklinde bir öneri aldım kızlardan ama bir çoğu bilmiyor ki Emre ve ben aynı evde kalamayız, akşamı etmeden yaka paça kovarım onu. Aslında Emre'yle hala nasıl arkadaşım ben de pek emin değilim çünkü çocuk benim düşünce yapıma tepki olarak doğmuş biri ve yalnız kaldığımızda genelde tartışmaktan öteye geçemiyoruz. Diğer arkadaşlar da daha önce evime hiç gelmediler ve onların yanında rahat olabileceğimi de pek düşünmüyorum zaten. Hal böyle olunca tedirgin bir şekilde evde oturmaya devam edeceğim sanırım bir süre.

"O onun hakkında bunu demiş, şu şuna şunu demiş" muhabbeti yüzünden arada kalma durumu da yaşıyorum son zamanlarda. Küçük çocuk gibi kafalarına taktıkları şeyleri anlatıp duruyorlar ama içim sıkıldı artık bu konulardan. Bitsin istiyorum okul artık mezun olayım da görmeyeyim 5 kişi dışında kimseyi. 

8 yorum:

  1. Sosyofobi olan arkadaşın için ne diyecegimi şaşırdım. Sadece şunu söyleyebilirim. Yeni tanıştığı kişilerin onun hakkında kapıldığı yanlış yargılar ona zarar verecekse söylemelisin. Daha yakın oldugun birinin söylemesi daha iyi bence. Hem kendini daha iyi ifade edebilir belki. Daha yolun çok başındayız. Belki baş edebilir bununla.
    Ay sarhoş derken ay Allah korusun be.. Batuyla Emre aynı anda kalsın asdf. Ya milletin agzı torba degil ki büzesin konuşmak için bahane arıyorlar.
    O arada kalma durumu çok boktan. Bizzat içindeyim o durumun.
    Emre'yi merak ettim. Habire kavga mı ediyorsunuz siz ya -_-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her gün en az yarım saat ona kendini insanlara daha açık ifade etmesi gerektiğini, bunu nasıl yapacağını ve konuştuklarını karşı taraftakinin nasıl algılayabileceğini anlatıyorum. Bir süre sonra hak veriyor o da bana, tamam diyor bundan sonra öyle yapacağım ama henüz tam bir açılma gerçekleşmediğinden sıkıntılı o konumuz. Yolun daha başında olduğu için baş edemiyor işin kötü yanı o :/
      Markette ağlamam ve titremem yarım saat geçmedi. Düşün tanımadığım çocuğun bile beni eve bırakması daha güvenilir geldi o yoldan tek geçmektense. İkisi birlikte kalırsa yatağımı onlara vermem gerekir ama 1 tane büyük koltuğum ve çift kişilik yatağım var :/
      Emre tam olarak antifeminist biri. Senin okulda ne işin var demiyor mesela ama kendi eşini çalıştırmayacağını falan söylüyor mesela. Aynı zamanda her kızı elden geçirip evlenmek için bakire arayanlardan. Kısaca biz yan yana gelince ya da bizim konuşmamız üzerine bir konu üzerinden gidiyorsak o ortamda "az sonra silahlar patlayacak" şeklinde bir hava oluyor. Ama şeytan tüyü mü var ne hayatımdan çıkaramıyorum da çocuğu öyle garip biri

      Sil
  2. Bende sıkıntılıyım aslında ama dinlemek isteyeceğini sanmıyorum hahah bende arkadaşlarımın bazı muhabbetlerini çekmek zorunda kalıyorum çiğ tavuk hesabı :/

    Ayrıca neyse tekrar yazmayayım belki unutmuşsundur. Kendine dikkat et fazla yorum yapamasam da takibimdesin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yo dinlerim. Anlatarak rahatlayacağını düşünüyorsan dinlerim büyük bir zevkle. Yanımdaki insanların anlattıkları beni de ucundan bucağından beni etkilediği için yoruldum sen dinlemekte sıkıntı olmaz yani :D

      Sil
  3. Açıkçası söylediğin belirtilere göre arkadaşın da sosyal fobiden ziyade asosyal ya da utangeç biri olduğunu düşündüm. Tabii ki bir teşhis koymak için çok az veri var ve teşhis koyabilecek uzman değilim. Daha çok bir hobi ama kendimce bir teşhis koyup bir uzmana gitmesini söylediğim kişilerde 3 aşağı 5 yukarı aynı teşhis koyuldu. Çarpıntı, bulantı, titreme, terleme gibi belirtileri varsa bir uzmana görünebilir. İlaç ve terapiyle atlatılabildiği söyleniyor. İşin özünde hepsinin temelinde kişinin özgüveninde olan sorunlar yatıyor. Yardımcı olmak istiyorsan biraz daha odaklanabilirsin. En az korktuğu şeyden başlayarak fobilerinin çözülebileceği gösterilebilir, çok da zorlamamak gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de onun sadece asosyal olduğunu düşünüyordum ama insanların tümüne bir güven sorunu hepsi bana bir şey yapabilir düşüncesi altında fazla uğraşmıyor üstlerinde durmuyor. Sosyofobi psikiyatristin tanısı ve ilaç evresini geçti son birkaç aydır sadece terapi seansları görüyor sadece. Şu iletişim sorununu halletse eskisi gibi güzel olacak her şey de bekliyoruz sabırla

      Sil
  4. Bir psikologa danismayi onermelisin bence tabi eger hala hazirda gitmiyoraa. Bu durum cunku anlattigi kadariyla hayat kalitesini dusuruyor. Her zaman yaninda onu koruyacak birileri olamazz ki kendi olmayi ve insanlarla iletisim kurmayi bence ogrenmeli.
    Cok gecms olsun canim ya. Kendimden biliyorum umursamayip gecistiriyorlar. Onlar icin doayadan baska bir sey degiliz. Olnediysen sorun yok diye bakiyorlar resmen.
    Milleti bisver ya. İstediklerini desinler. Annenin kulagina gitmeyecekse-anlattigin kadariyla kiyamet koparir diye dusunuyorum - kalsin batu en azindan korkularindan siyilana kadar. Milet issizlikten anca dedikodu yapiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok zaten yıllardır gittiği artık bira daha zorlasa baba diyeceği bir psikiyatrı var. Onun da yardımıyla yapiyor bir şeyler hep.
      Çok sağol. Atlattım artık dün gece tek kaldım ve sorun olmadı eski halime döndüm sayılır ki artık gerekiyordu da.
      Milleti bos vermek istiyorum ama bazen özellikle en yakın arkadaşın da söz konusu olduğunda bu durum beni rahatsız ediyor ister istemez. Ve artık komşularım da biraz tereddüt etmemi sağlamıştı. Batu bana sık sık gelir aslında ama kalma olayı hem de tek apartman teyzesi için pek kabul edilir olmadı. Ev sahibime oradan da anneme ulaşma ihtimali hiç yok değildi yani. Ve evet annem delirirdi Batu'yla kaldığımı bilse. En azından bi kız arkadaşınız daha yok muydu o da kalsaydı derdi.

      Sil