31 Ocak 2015 Cumartesi

Kış Masalı -Sevdalînka-

 

Sevdalinnka'nın yazdığı Kış Masalı benim wattpad üzerinden okuduğum en sevdiğim hikayelerin başında geliyor. Konusundan bahsedecek olursam; Kayseri'den ablasının işi için İstanbul'a taşınan Sinemis'in ve Sinemis'in İstanbul'a geldiği ilk gün alışveriş merkezinde karşılaşıp okulun ilk günü tanıştığı Ali'nin çevresinde gelişen olayları konu alan inanılmaz güzel bir hikaye. Hoş ne kadar Sinemis ve Ali'nin konu alındığını söylesem bile zamanla Gülçin, Efsun, Beril hatta Sinemis'in ablası Defne bile ana karakterimiz oluyor ve onların sorunlarına da giriyoruz. Hikayenin en hoşuma giden kısımları Sinemis'in görüp büyüdüğü Çerkes kültüründen zerre taviz vermemesi. Hikaye boyunca ne ismini düzeltmekten bıktı ne de doğru olduğunu düşündüğü davranışın arkasında durmayı. Sevdiğim güçlü kadın portresi için ideal biri anlayacağınız ki olaylar başladığında lise 3 ve 4.sınıfta olan karakterlerimizin 2. kitabın sonuna kadar nasıl büyüyüp olgunlaştıklarına da birbir şahit oluyoruz. Ali ve Sinemis, Alp ve Gülçin, Efsun ve Timur, Çınar ve Beril, Ferhat ve Defne derken kocaman bir hayat ve arada kısa kısa bile olsa farklı bir kültür görüyoruz. İlk hikayede öğrenip uzunca bir süre dinleyip hikayesine içimin gittiği bir de Ağlatan Kafe ki isme tıklayarak şarkıya ulaşabilir açıklama kısmından da hikayesini okuyabilirsiniz. Kısaca ilk hikayenin 100, ikinci hikayenin de 97 bölüm olduğuna bakmadan okumanızı tavsiye ettiğimi söylemem lazım. Kabul ediyorum ikinci hikaye yeni yeni başladığında okumaya başladığım için ilk hikayenin 100 bölümünden korkmuş devam etmesem mi diye düşünmüştüm ama sonradan bu düşüncemin çok saçma olduğu kanaatine vardım ne olduğunu anlamadan ikinci hikayenin güncel bölümlerini beklemeye başlamıştım. Hikayeler için;



Şimdi bu postun asıl sebebi olan Kış Masalı 3 yani Bahar Vakti'nden bahsetmek istiyorum. Bir üstte bahsettiğim karakterlerimizin 2.jenerasyonundan oluşan bu serinin üçüncü hikaye henüz daha 4.bölümünü dün akşam verdiği için hakkında bir şeyler yazıp kendi çapımda tanıtmak istedim. Bu hikayenin konusu; artık aile ve iş güç sahibi eski karakterlerimiz sıralarını gençlere veriyor. Bütün çocuklar tek tek konu olacak mı emin olamasam da Aybars, Jankat, Ayaz ve Yiğit'in hikayede nasıl karakterleri olduğuna dair çok muhteşem bir giriş yaptıklarını söylemem lazım. İlk iki hikayeyi okuyunca aslında Aybars ve Ayaz'ın nasıl uçarı olacaklarını tahmin ediyor olsak da onların çevresinde neler döneceği ve onların olaylar çevresinde nasıl olgunlaşacağı merak konum. Umuyorum siz de okuyup benim gibi beğenirsiniz. Daha sonra görüşmek üzere...

6 yorum:

  1. tavsiye için teşekkürler :) üçüncü seriyi uzun zamandır keşfette görüyordum da elim varmıyordu kütüphaneye eklemeye^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha yeni olduğu için karakterleri görüyoruz, eski karakterlerimiz büyüyüp olgunlaşınca neler olduğunu görüyoruz tam konuya ne zaman girer bilmiyorum ama ben oldukça beğeneceğimi düşünüyorum :D umarım sen de beğenirsin ^^

      Sil
  2. Bende wattpad okuyorum, bu hikayeyi gördüm ama es geçtim ya ama eklerim bunu kütüphaneye ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim en beğendiklerini arasında kendisi umarım sen de seversin :)

      Sil
  3. hımm çerkez gözüyle bir okumalı ...

    YanıtlaSil